Vi har fått oss logo

Plosiv - logo

Vi har omsider fått designet logo til firmaet og vi er strålende fornøyde. Snart skal nettsiden oppdateres og nye visittkort skal bestilles.

Vi ønsket oss en litt annerledes logo uten de samme, gamle klisjeene som mange lydstudioer bruker. Mikrofoner, lydbølger, høyttalere og lignende var derfor helt utelukket. I tillegg til å være flinke til å skru teknisk god lyd er vi flinke til andre ting som er viktige for våre kunder. Dette ville vi gjerne få frem i logoen vår.

Designer Ricardo André de Almeida Faria leverte logoforslaget sitt og ga oss en gjennomgang av tankene som lå bak. Logoen består av bokstaven P formet som en snakkeboble. For å symbolisere god kommunikasjon med kundene har Ricardo lagt inn flere underliggende lag med snakkebobler som peker ut fra hovedsnakkeboblen. Disse vises som vinklede trekanter, eller haifinner, rundt P-en. Finnene gir en følelse av at logoen beveger seg fremover. Det passer bra for et lite firma som oss som ikke er redd for å prøve nye metoder. Man kan også se hele logoen som en variant av den klassiske lyspæren som symboliserer gode ideer og kreativitet.

Kort oppsummert inneholder logoen koblinger til mange av tingene som definerer oss som firma og vi er veldig godt fornøyde med resultatet.

Thomas

Thomas

Thomas er lyddesigner og daglig leder hos Plosiv. Han jobber med lyd til TV, film og spill.

Thomas har lydteknikerutdanning fra NISS/Norsk lydskole, bachelorgrad i informatikk og informasjonsbehandling fra NTNU og lederutdanning fra Forsvaret.
Thomas

Published by

Thomas

Thomas er lyddesigner og daglig leder hos Plosiv. Han jobber med lyd til TV, film og spill. Thomas har lydteknikerutdanning fra NISS/Norsk lydskole, bachelorgrad i informatikk og informasjonsbehandling fra NTNU og lederutdanning fra Forsvaret.